رضا شاهرودی، مدافع هافبک سابق تیم‌ملی یکی از بهترین بازیکنان چپ پای ایران به‌حساب می‌آمد.

او زمانی که بازی می‌کرد، ابتدا در تیم کشاورز درخشید و بعد به پرسپولیس رفت. شاهرودی درباره مبلغ قراردادش در پرسپولیس می‌گوید: «سال71 با پرسپولیس قرارداد بستم و از این تیم 450هزار تومان گرفتم. این مبلغ در چند قسط به من پرداخت شد. البته با کلی دردسر توانستم پولم را از باشگاه بگیرم.

آخرین پولی هم که از پرسپولیس گرفتم، سال81 بود. 25میلیون تومان توانستم از باشگاه پرسپولیس بگیرم. البته چهارمیلیون آن را هنوز باشگاه به من نداده است. یعنی چکم برگشت خورده و هنوز این چک را دارم. دیگر پیگیر این مسئله نشدم چون اگر بخواهم پیگیر باشم باید بیشتر از این پول هزینه کنم و بعید هم می‌دانم به حقم برسم».

رضا شاهرودی اما قبل از اینکه حقوقی از پرسپولیس دریافت کند، برای دو فصل بازی در کشاورز 600هزار تومان گرفت. او می‌گوید: «آن موقع وضعیت این باشگاه خوب بود و به بچه‌ها یکی یک موتور هم دادند. آن موقع ظاهراً موتورسیکلت مد بود و وزارتخانه‌ها به بازیکنان حواله موتور می‌دادند. من آن موقع عضو تیم ملی امید بودم و برای هر فصل 300هزارتومان می‌گرفتم؛ مثلا آقای قایقران که عضو تیم ملی بزرگسالان بود، حدود یک میلیون الی یک میلیون و 200‌هزار تومان با یک موتور می‌گرفت».

شاهرودی از پرسپولیس به لیگ ترکیه رفت و 6‌ماه در آنجا بازی کرد. او درباره مبلغ قراردادش در این کشور عنوان می‌کند: «در ترکیه 500هزار مارک گرفتم که 300هزار مارک آن به باشگاه پرسپولیس رسید. البته در ترکیه هم به مشکل برخوردم و دست آخر 100هزار مارک گرفتم. آن موقع ترانسفر بازیکن بیشتر به سود باشگاه بود تا بازیکن».

بازیکن سابق تیم‌ملی بعد از ترکیه به لیگ چین رفت و یک فصل نیز در تیم دالیان چین بازی کرد. شاهرودی درباره حضورش در لیگ چین می‌گوید: «یک سال هم در دالیان چین بودم. در چین قانونی داشتند که نمی‌توانستم پول بزرگی را از این کشور خارج کنم. به همین دلیل، حقوقم را به حسابی در آمریکا واریز می‌کردم و از آنجا به‌حساب آقای عابدینی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس واریز می‌شد. به همین دلیل در دالیان یک ریال هم نگرفتم و 400هزار دلار به‌حساب عابدینی منتقل شد و بعد این پول به‌حساب باشگاه واریز شد. البته در این تیم کلا 800هزار دلار نصیب من شد ولی این رقم با آن چیزی که باید از باشگاه دالیان چین دریافت می‌کردم، خیلی فرق می‌کرد».

کد خبر 176990

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز